Engageret og fleksibel Jobkonsulent til integrationsindsatsen i Center for Social og Arbejdsmarked [Denmark]


 

Da en af vores medarbejdere har fået nye udfordringer, søger vi til Jobsporet i Center for Social og Arbejdsmarked en jobkonsulent til vores integrationsteam. Så hvis du tror på, at en hurtig integration gavner vores nye borgere, og hvis frihed under ansvar, respekt for faglige skøn og en hverdag med kollegial sparring er noget for dig, skal du læse med her.

Vi søger en faglig stærk og engageret kollega til vores integrationsteam. Vi er en del af Jobsporet og består af en jobkonsulent, en familiekonsulent samt en boligmedarbejder. Vores primære opgaver er at tage imod nyankomne flygtninge og hjælpe dem med etablering i egen bolig, henvise til danskuddannelse og, sammen med vores virksomhedsteam, iværksætte den beskæftigelsesrettede indsats indeholdende blandt andet virksomhedsrettede forløb med henblik på ordinære job eller ordinære løntimer.

Gennem vores modtagelse af kommunens nye borgere, understøtter vi borgerne i at blive en aktiv del af arbejdsmarkedet og lokalsamfundet og arbejder målrettet med at sikre deres bedst mulige integration i Odsherred kommune.

Vi arbejder fokuseret med den erhvervsrettede-, uddannelses- og boligsstrategiske indsats og har et tæt samarbejde med de frivillige organisationer om en vellykket integration.

$ads={1}

Der er en bred og alsidig vifte af arbejdsopgaver, heriblandt:

  • At modtage flygtninge og familiesammenførte til flygtning
  • At anvise borgere til konkrete boliger
  • At hjælpe borgerne i det praktiske i forbindelse med ansøgninger om fx forsørgerydelse
  • At afholde motiverede jobsamtaler
  • At være kreativ og problemløsende
  • At samarbejde tæt med dine kollegaer, der har forskellige fagligheder
  • At varetage en bred opgaveportefølje af administrativ karakter, som understøtter en professionel og effektiv integrationsindsats

Det er vigtigt, at du er indstillet på, at ovenstående opgaver ikke er udtømmende samt at det er forventet, at vores indsats løbende skal tilpasses det behov og de opgaver, vi som kommune står overfor.

Din profil:

Kompleksiteten i den enkelte borgers livssituation kan være bred og det er en forudsætning, at du er rummelig overfor alle typer af mennesker og kulturer. Du skal trives med at have mange bolde i luften og med en omskiftelig hverdag, hvor dine arbejdsopgaver vil være foranderlige og til tider uforudsigelige.

Det er en klar fordel, hvis

  • du har erfaring med at arbejde med borgere med anden etnisk baggrund end dansk og erfaring med at anvende tolk
  • du har erfaring med at arbejde med borgere, som kan stå i en svær situation ud over ledighed
  • du har en relevant uddannelse og erfaring med beskæftigelsesområdet eller relevant myndighedserfaring inden for integrationsområdet
  • du har gode relationelle og kommunikative kompetencer
  • du formår og vægter den respektfulde dialog
  • du har god registreringspraksis samt flair for det administrative arbejde
  • du brænder for at gøre en forskel for vores borgere
  • du er en god teamplayer med gode samarbejdsevner og sociale kompetencer
  • du har mod på mangeartede opgaver samt en evne til at arbejde i en uforudsigelig hverdag
  • du er serviceminded, åben overfor nye udfordringer og god til at arbejde selvstændigt
  • du har en positiv indstilling og et godt humør

Vi tilbyder:

  • En spændende arbejdsplads med mulighed for udvikling og indflydelse
  • Dygtige og engagerede kolleger
  • Fleksibel arbejdstid tilpasset opgaverne
  • En tillidsbaseret ledelsesstil med frihed under ansvar
  • En arbejdsplads hvor arbejdsmiljø, udvikling og inddragelse vægtes højt

Center for Social og arbejdsmarked er placeret på Rådhuset i Højby i gåafstand fra Højby station og tæt på rute 21, der har direkte adgang til og fra Roskilde og København.

Løn og ansættelsesvilkår
Løn og ansættelsesvilkår i henhold til gældende overenskomst på området.
Stillingen er en fast stilling på 37 timer pr. uge og indgår i lokalaftalen om fleksibel arbejdstid. Det betyder bl.a., at vi har lukket for henvendelser fra offentligheden på fredage, mod øget tilgængelighed de øvrige 4 dage. Du vil med få undtagelser have mulighed for at tilrettelægge din arbejdstid på ugens første fire dage, eller på 5 dage.

Ansøgning samt CV indsendes via det elektroniske link på kommunens hjemmeside.
Vi holder ansættelsessamtaler d. 16. og 17. august, og sigter mod opstart d. 1. oktober 2023.

$ads={2}


 

.

Post a Comment

Previous Post Next Post

Sponsored Ads

نموذج الاتصال