Leder til nyoprettet IAM-enhed i Rigspolitiets Koncern IT [Denmark]


 

Hvidovre
Vil du stå i spidsen for dygtige og engagerede medarbejdere i vores nyetablerede IAM-sektion, der over de kommende år skal implementere og varetage driften af Rigspolitiets bruger-/adgangsstyring? Og er du garant for gode løsninger, hvor it og forretning hænger sammen? Så er du måske vores nye sektionsleder.

Du bliver ansat i det nyetablerede Center for Arkitektur og Sikkerhed i Rigspolitiets Koncern IT, hvor du skal forestå etableringen af vores nye IAM-sektion. Sektionen skal varetage ansvaret for bruger-/adgangsstyring i politiets IT-systemer og bl.a. forestå implementeringen af adgangsstyringssystemet Omada samt udfasningen af politiets ældre adgangsstyringssystemer. Resultaterne skal i høj grad opnås i tætte samarbejder på tværs af Koncern IT og den øvrige del af organisationen.

Rolle og opgaver
Som sektionsleder for vores IAM-enhed har du ansvar for at sikre den tværfaglige indsats på adgangsstyringsområdet, så systemer og processer bedst muligt understøtter de politifaglige opgaver, sikrer et forsvarligt sikkerhedsniveau og overholder gældende lovgivning i henhold til data- og forvaltningsretslige regler.

Som Koncern IT’s seniorleverandør på implementeringen af nyt adgangsstyringssystem vil du varetage ansvaret for, at Koncern IT leverer som planlagt og aftalt på implementering og ibrugtagning af systemet. Da der er tale om nyetableret sektion vil du fra start kunne sætte dit præg på løsninger og tilgang til opgaveløsningen.

Sektionens opgaver vil bl.a. bestå af:
  • Implementering af adgangsstyringssystemet Omada
- Udvikling og forankring af bruger- og adgangsstyringspolitikker
  • Implementering af sikkerhedsroller og sikring af effektiv funktionsadskillelse, hvor det er relevant
  • Rådgivning på tværs af hele politiet inden for sektionens fagområde
  • Systemunderstøttelse af administration og kontrol af brugeradgange
  • Udarbejdelse af rollekatalog med retningslinjer for adgang til, og rettigheder i, it-systemer
  • Rettidig håndtering af ny lovgivning, herunder kontakt til andre myndigheder
  • Facilitering af udarbejdelse af materialer til undervisning

Vores forventninger
Du har en stor faglig indsigt med bruger-/rettighedsstyring og gerne konkret erfaring med implementering af adgangsstyringssystemet Omada.

Du skal kunne forene kræfter og kompetencer på tværs af fagligheder og organisatoriske skel, og du har et helhedsorienteret perspektiv, hvor både it, mennesker, forretningsbehov og sikkerhed sammentænkes.

Vi lægger vægt på, at din tilgang til ledelse fremmer trivsel, tillid og samarbejde, samt at du med din faglighed og tilgang til eksekvering kan sikre, at sektionen lykkes med sine opgaver.

Som person er du løsningsorienteret og struktureret.

Politiet er en spændende og travl organisation, der under stor politisk og offentlig bevågenhed er i konstant forandring. Du skal derfor kunne sætte dig hurtigt ind i komplekse problemstillinger og sætte din egen og andres viden i spil for at finde holdbare løsninger. Uden at fravige dit ledelsesmæssige ansvar, delegerer du spændende opgaver til dit hold, så alle trives og sektionen kommer i mål med sine leverancer.

Løn- og ansættelsesvilkår

Har du en akademisk baggrund, bliver du ansat på overenskomstvilkår i henhold til de til enhver tid gældende aftaler mellem Finansministeriet og Akademikernes Centralorganisation.

Har du en anden uddannelsesmæssig baggrund, bliver du ansat på overenskomstvilkår i henhold til den til enhver tid gældende organisationsaftale for kontorfunktionærer i staten mellem Finansministeriet og HK/STAT samt OAO-S-fællesoverenskomst.

Dit arbejdssted bliver Rigspolitiet, Koncern IT, med adresse på Landlystvej 34, 2650 Hvidovre.

Det er en forudsætning for ansættelse, at du kan blive sikkerhedsgodkendt, ligesom du skal kunne opretholde sikkerhedsgodkendelsen gennem hele din ansættelse.


Kontakt og ansøgning

Hvis du har spørgsmål til stillingen, er du velkommen til at kontakte centerchef Kasper Riddermann Schiøth på tlf. 2913 1604.

Du kan finde generel information om politiet på www.politi.dk og om politiet som arbejdsplads på www.jobipolitiet.dk.

Når du søger en stilling i politiet, opretter du samtidig en profil i vores rekrutteringssystem. Hvis du søger flere jobs i politiet, skal du lægge en ansøgning og et CV ind i systemet pr. ansøgt job. Du skal derfor ikke slette tidligere dokumenter, hvis du søger endnu et job. Det er først, hvis du har fået afslag på en søgt stilling, at du kan slette dokumenterne knyttet dertil. Vi anbefaler, at du navngiver dine dokumenter, så det fremgår, hvilket job du søger. Foruden ansøgning og CV, bedes du uploade dit eksamensbevis. Du skal uploade alle dokumenter i pdf-format.

Vi opfordrer alle interesserede til at søge uanset køn, alder, religion eller etnisk tilhørsforhold.

Samtaler afholdes løbende.

Ansøgningsfrist: 30. maj 2023

Ansøg

I politiet arbejder vi alle sammen for tryghed og sikkerhed
I politiet arbejder mere end 16.000 medarbejdere sammen om at forebygge og forhindre kriminalitet. Vi er alle dybt engagerede i at sikre, at Danmark er et trygt og sikkert sted at bo og leve – uanset om vi arbejder med den nære politiindsats som betjent, som efterforsker eller om vi bidrager til en af de mange andre vigtige funktioner i politiet.

Rigspolitiet er politiets øverste myndighed og har det overordnede ansvar for Danmarks i alt 15 politikredse fordelt på 12 kredse i Danmark, politiet i Grønland og på Færøerne samt National enhed for Særlig Kriminalitet (NSK). I Rigspolitiet udvikler vi strategier, koordinerer politiets arbejde på landsplan og arbejder med en lang række opgaver blandt andet økonomistyring, it-udvikling, juridisk rådgivning, presse og kommunikation, politisk betjening, indkøb af politiets udstyr og køretøjer samt HR-opgaver.


 

.

Post a Comment

Previous Post Next Post

Sponsored Ads

نموذج الاتصال